Ολοένα και περισσότεροι τουρίστες αναζητούν πιο συναρπαστικές, αυθεντικές και μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Οι εξατομικευμένες εμπειρίες και τα βιωματικά ταξίδια θα αποκτήσουν μια ακόμη μεγαλύτερη σημασία στη νέα εποχή που ανατέλλει για τον τουρισμό, μετά το σοκ της πανδημίας. Τα τελευταία χρόνια, η ταξιδιωτική βιομηχανία σημείωσε μια μεγάλη στροφή προς τα βιωματικά ταξίδια (experiential travel), διότι οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν εμπειρίες αντί πραγμάτων. Αναζητούν πιο συναρπαστικές, αυθεντικές και μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, επιδιώκουν να απορροφήσουν την κουλτούρα ενός προορισμού και, το κυριότερο, να μπορούν να κάνουν κράτηση διαδικτυακά όποτε και όπου το επιλέξουν. Αυτό εξηγεί, μιλώντας στην «Κ», ο Μιχάλης Μαυρόπουλος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Experiencesnet, εταιρείας η οποία εξειδικεύεται στον χώρο των ταξιδιωτικών εμπειριών. Επί σειράν ετών περιφερειακός διευθυντής Ανατολικής Μεσογείου της ΤUI Destination Experiences, θεωρεί πως τώρα «είναι μια σπάνια ευκαιρία να επικεντρωθούμε στο προϊόν μας, να το κάνουμε καλύτερο, πλουσιότερο, ασφαλέστερο και πιο σύγχρονο». «Επίσης, να σκεφτούμε τη μεγάλη εικόνα και τη συμμετοχή μας στον μετασχηματισμό της χώρας μας από έναν από τους ελκυστικότερους, όμως παραδοσιακούς, Sun & Beach προορισμούς, σε ένα συναρπαστικό ανερχόμενο στην πρωτοκαθεδρία της διεθνούς σκηνής πολυθεματικό τουριστικό προορισμό 365 ημερών».

Σύμφωνα με έρευνα του Skift που επικαλείται ο Μ. Μαυρόπουλος, 67% των εύπορων ταξιδιωτών στις ΗΠΑ δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες όταν ταξιδεύουν, ενώ παρόμοια έρευνα του Phocuswright διαπίστωσε ότι οι ίδιοι επισκέπτες ξοδεύουν το 26% του ταξιδιωτικού τους προϋπολογισμού σε εμπειρίες, προτιμώντας να εξερευνούν μόνοι τους ή σε μικρότερες ομάδες, μέσα από εξατομικευμένες δραστηριότητες.

Θα αλλάξει αυτή η τάση στροφής στα βιωματικά ταξίδια μετά την κρίση; Πιθανότατα θα επιταχυνθεί, αν πιστέψει κανείς πως οι άνθρωποι θα επιχειρήσουν να συνεχίσουν να τηρούν το social distancing. «Δεν νομίζω ότι αυτή η τάση θα αλλάξει, αντίθετα οι καταναλωτές θα είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν και να εξερευνήσουν, τα ταξίδια θα ανακάμψουν γρήγορα, αλλά με διαφορετικές μορφές και τρόπους, και θα περάσουν από διαφορετικά στάδια μέχρι να φτάσουμε στην κανονικότητα», εκτιμά ο κ. Μαυρόπουλος που είναι και ένα από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Πώς λοιπόν μπορεί ο ελληνικός τουρισμός να αγκαλιάσει αυτήν την αλλαγή; Ο κ. Μαυρόπουλος πιστεύει ότι η τεχνολογία είναι ο βασικός παράγων που θα επιτρέψει τη διάθεση ταξιδιωτικών εμπειριών μέσω του Διαδικτύου στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. «Ωστόσο», λέει, «πέρα από την τεχνολογία, αυτό που πραγματικά θα μας διαφοροποιήσει είναι η δυνατότητα δημιουργίας μοναδικών εμπειριών, μακριά από τα συνηθισμένα προϊόντα που προσφέρουμε εδώ και χρόνια ως μέρος του μοντέλου Sun & Beach». Είναι δηλαδή η κρίση για αυτόν και μια ευκαιρία να αναδείξουμε τη δημιουργικότητά μας, την καινοτόμο σκέψη, την κουλτούρα μας, και να τα συνδυάσουμε σε συναρπαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Οσον αφορά το πότε θα πάρει μπροστά και πάλι το ταξίδι στην Ελλάδα, εκτιμά πως υπό προϋποθέσεις αυτό μπορεί να συμβεί τον Σεπτέμβριο και το πρώτο κομμάτι της αγοράς που θα κινηθεί δυναμικά θα είναι αυτό του υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου, που θέλει και μπορεί να χρηματοδοτήσει διαμονή σε πιο ακριβά και κυρίως απομονωμένα καταλύματα.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *