Ακόμη και οι πιο φανατικοί και αμετανόητοι καπνιστές αντιλαμβάνονται πόσο καλύτερος είναι για όλους ένας χώρος χωρίς καπνό. Μένει να δούμε ποιο θα είναι το επόμενο «οχυρό» που θα πέσει. SHUTTERSTOCK

Η πρώτη μεγάλη «μάχη» κερδήθηκε. Το τσιγάρο βγήκε έξω από μπαρ και νυχτερινά κέντρα, και ακόμη και οι πιο φανατικοί και αμετανόητοι καπνιστές αντιλαμβάνονται πόσο καλύτερος είναι για όλους ένας χώρος χωρίς καπνό. Τι ακολουθεί; Ποια είναι η επόμενη «μάχη» που πρέπει να κερδηθεί και ποιο «οχυρό» θα πέσει;

Για την Ελλάδα είναι δύσκολο να προβλεφθεί με ακρίβεια, ως γνωστόν αντιστεκόμαστε σθεναρά στις αλλαγές, πάντως σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και ειδικότερα στην Αμερική, το κίνημα των κοκτέιλ χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος.

Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και για virgin ποτά έχει αυξηθεί –το 2019 οι λιανικές πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών ανήλθαν σε 87,2 δισ. δολάρια–, και το θέμα απασχολεί διαρκώς τους ανθρώπους του χώρου.

Η βιομηχανία του αλκοόλ σύντομα θα κληθεί να δώσει περισσότερες απαντήσεις, να προτείνει κάτι διαφορετικό και να αποφασίσει πού θα επενδύσει τα επόμενα χρόνια. Είναι αρκετοί στον χώρο που επισημαίνουν ότι το ζητούμενο για τους καταναλωτές είναι πρωτίστως η γεύση, οπότε η προσφορά γευστικών, χωρίς αλκοόλ ποτών θα ισορροπήσει τις… απώλειες.

Κάτι αντίστοιχο άλλωστε συμβαίνει και με τα τρόφιμα. Οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες λ.χ. προσαρμόστηκαν στις νέες ανάγκες επενδύοντας στα φυτικά «γαλακτοκομικά» για τους καταναλωτές που πάσχουν από αλλεργίες και εκδηλώνουν δυσανεξία ή για όσους αναζητούν λιγότερα λιπαρά. Ευρύτερη γκάμα προϊόντων χωρίς ζάχαρη ή με εναλλακτικές γλυκαντικές ουσίες, προσφέρουν και οι εταιρείες αναψυκτικών που άκουσαν το αίτημα των καταναλωτών για μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης.

Οι υπέρμαχοι της υγιεινής διατροφής έχουν «επιβάλει» σε σημαντικό βαθμό τους όρους τους, και κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στον χώρο του ποτού. Είναι βέβαιο ότι το 2020 τα μη αλκοολούχα θα αποκτήσουν ακόμη περισσότερους οπαδούς. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι κάποιοι συνδέουν εν μέρει την τάση κατά του αλκοόλ με το κίνημα #MeToo κατά της σεξουαλικής κακοποίησης γυναικών από ισχυρούς άνδρες.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *