Συνεχίζουν να δηλητηριάζουν τον Ασωπό

Έρχεται η πώληση της Εμπορικής Τράπεζας

Χωρίς ελπίδα 120.000 άνεργοι με υπογραφή της κυβέρνησης

Συνέντευξη του Νικήτα Κακλαμάνη στην «Ελλάδα»

Θανάσης Βούτσας

Ευαγγελία Μουμούρη



Ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά


Δεν γλιτώνουν τα ειδικά μισθολόγια

Νευρικότητας συνέχεια για το Χ.Α.

Κατά 1,59% αυξήθηκαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι

Tonino Carotone

Γιάννης Κακλέας

Μάριος Φραγκούλης:



Εθνική Τράπεζα: Οριακή μείωση επιτοκίων σε περιορισμένο αριθμό καταθετικών προϊόντων

Ο αγωγός ΤΑΡ επειγόντως στο προσκήνιο

Δευτέρα, 06 Αυγούστου 2012

Επισπεύδονται οι διαδικασίες Ελλάδας – Αλβανίας – Ιταλίας
 

 Του ΣΩΤΗΡΗ ΣΙΔΕΡΗ 

 Νέα τροπή παίρνει η ενεργειακή πολιτική της χώρας υπό τις πιέσεις που ασκούνται από τη μια από την Ιταλία και από τις εταιρείες που εμπλέκονται στην κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ -που θα διέρχεται από την Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία και θα μεταφέρει αζερικό φυσικό αέριο στην Κεντρική Ευρώπη- και από την άλλη από την Κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ.

Στο σχέδιο του αγωγού έχει ενταχθεί και η πανίσχυρη ΒΡ, που ήδη έχει επαφές με την ελληνική κυβέρνηση, προφανώς και με τις άλλες κυβερνήσεις, προκειμένου να ληφθούν σύντομα πολιτικές αποφάσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, την Παρασκευή ο υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Εξωτερικών της Ιταλίας GiulioTerziκαι, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, κατά τη συνομιλία, οι δύο υπουργοί αποφάσισαν να προωθήσουν τη διμερή συνεργασία σε θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και σε θέματα κοινού ενεργειακού ενδιαφέροντος. Έτσι, ο κ. Αβραμόπουλος μεταβαίνει αύριο στη Ρώμη, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ασημάκη Παπαγεωργίου και υπηρεσιακούς παράγοντες.

 Η ΔΕΠΑ

 Στην κατασκευή του εν λόγω αγωγού επιδιώκει να ενταχθεί και η ΔΕΠΑ, ενώ πριν από λίγες ημέρες εκπρόσωποι του ΤΑΡ είχαν επαφές με κυβερνητικούς αξιωματούχους, ενώ στελέχη της ΒΡ πιέζουν, γιατί σε λιγότερο από δύο μήνες το Αζερμπαϊτζάν θα αποφασίσει για το σχέδιο που θα επιλεγεί και για τον λόγο αυτόν υπάρχουν ρυθμίσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σημειώνεται ότι, αν ενταχθεί τελικά η ΔΕΠΑ και ληφθούν αποφάσεις για την κατασκευή του αγωγού, η τιμή της ελληνικής επιχείρησης αυξάνεται κατακόρυφα, καθώς είναι γνωστό ότι έχει αρχίσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησής της. Είναι γνωστό, ωστόσο, ότι και εντός της Ν.Δ. και ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι παράγοντες του δημόσιου βίου ζητούν να παραμείνει η ΔΕΠΑ υπό δημόσιο έλεγχο, ώστε να παίξει ρόλο στην ενεργειακή πολιτική της χώρας.

Η υπόθεση του ΤΑPφαίνεται να προωθείται τελικά, αν και η επιλογή της Ελλάδας ήταν ο ITGI, που φαίνεται να εγκαταλείπεται. Ωστόσο στην Αθήνα, στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης και διπλωματικοί παράγοντες υποστήριξαν ότι, αν υποστηριχθεί η λύση του ΤΑΡ, πρέπει πρώτα να υποχρεωθεί η Αλβανία να κυρώσει από το Κοινοβούλιό της τη συμφωνία με τη χώρα μας για τις θαλάσσιες ζώνες (συμπεριλαμβανομένης της ΑΟΖ), που έχει παγώσει μετά την απόφαση του αλβανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η σημερινή κυβέρνηση κινείται αποφασιστικά για να ξεμπλοκάρει η συμφωνία με την Αλβανία, που είναι μείζονος σημασίας για τα εθνικά συμφέροντα και θεωρείται από ειδικούς επιστήμονες ως μια δίκαιη συμφωνία, βασισμένη στο Δίκαιο της Θάλασσας. Από ανεπίσημες κρούσεις που έχουν γίνει δεκάδες φορές προς την αλβανική κυβέρνηση τα τελευταία δύο χρόνια και προσωπικά στον Αλί Μπερίσα, η Αθήνα έχει εισπράξει ασαφείς δηλώσεις κατανόησης και επίλυσης της εκκρεμότητας, τίποτα όμως δεν έχει γίνει, αφού τα Τίρανα, κατά κοινή ομολογία, δεν νιώθουν καμία πίεση!

 Ανθελληνισμός

 Σύμφωνα με διπλωματική πηγή, η αλλαγή στάσης των Τιράνων πρέπει να είναι όρος της ελληνικής πλευράς για να προωθηθεί ο ΤΑΡ. Προς το παρόν, τίποτα δεν προοιωνίζεται κάποια αλλαγή στα Τίρανα. Αντίθετα, ο ανθελληνισμός καλπάζει και ο ορίζοντας των διμερών σχέσεων και ο σεβασμός των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας γίνεται όλο και πιό σκοτεινός. Η υπόθεση του αγωγού ΤΑΡ, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, είναι μια μοναδική ευκαιρία όχι μόνο η Ελλάδα αλλά και η Ιταλία και μεγάλες εταιρείες, όπως η ΒΡ, να πιέσουν την αλβανική κυβέρνηση να κυρώσει τη συμφωνία με τη χώρα μας. Αν δεν γίνει αυτό τώρα, τονίζουν οι ίδιες πηγές, θα υπάρξει μία ακόμη αρνητική καταγραφή για τα εθνικά μας συμφέροντα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, για να προχωρήσει το σχέδιο του αγωγού, απαιτούνται υπογραφές συμφωνιών συνολικά τριών συμφωνιών, για να πάρει σάρκα και οστά η συνεργασία. Πρώτη συμφωνία πρέπει να υπογραφεί μεταξύ της κοινοπραξίας Σαχ Ντενίζ με κάθε χώρα ξεχωριστά, δηλαδή την Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία. Στη συνέχεια, θα πρέπει να υπογραφεί διυπουργική απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης και στη συνέχεια να υπογραφεί διακρατική συμφωνία μεταξύ των τριών χωρών, από τους υπουργούς Ενέργειας κάθε χώρας.

Υπό το πρίσμα αυτό, η επίσκεψη του κ. Αβραμόπουλου στη Ρώμη είναι σημαντική, αλλά θα είχε περισσότερη αξία, αν τελικά δημιουργούνταν μια συμμαχία μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας και εταιρειών που εμπλέκονται στην κατασκευή του αγωγού, ώστε να αλλάξει η πολιτική των Τιράνων στο θέμα της ελληνοαλβανικής συμφωνίας, που είναι στρατηγικής σημασίας για την ενεργειακή πολιτική της χώρας μας.




Διαβάστε επίσης



  1. Συνεχίζουν να δηλητηριάζουν τον Ασωπό

  2. Έρχεται η πώληση της Εμπορικής Τράπεζας

  3. Συνέντευξη του Νικήτα Κακλαμάνη στην «Ελλάδα»

  4. Θανάσης Βούτσας

  5. Ευαγγελία Μουμούρη

  6. Νευρικότητας συνέχεια για το Χ.Α.

  7. Tonino Carotone

  8. Γιάννης Κακλέας

  9. Μάριος Φραγκούλης:


  10. Εθνική Τράπεζα: Οριακή μείωση επιτοκίων σε περιορισμένο αριθμό καταθετικών προϊόντων
  11. Τα καρύδια βελτιώνουν την ποιότητα του σπέρματος!

  12. Πολιτική, οικονομική, επικοινωνιακή, αθλητική χρεοκοπία